Ondernemer: Jij bént het onderscheidend vermogen!

Veronique Inspiratie, Ondernemen, Tips Leave a Comment

Voor de mensen die wel eens een ondernemingsplan geschreven hebben is het niet onbekend. Je moet goed nadenken over je onderscheidend vermogen. Wat maakt jouw product of dienst anders of beter dan de rest? Het antwoord hierop is simpel. Jij bent anders.

Vaak zoeken we het onderscheidend vermogen buiten onszelf en vooral in de aard van onze dienst of ons product. Wat maakt mijn product beter dan die van de concurrent? Of waarom is onze dienst beter? Het kan natuurlijk prima zo zijn dat er inderdaad een (deel van je) onderscheidend vermogen schuil gaat in je product of dienst. Maar het grootste verschil tussen jouw onderneming en die van de ander is dat jij de ondernemer bent! Maar hoe ga je van jouw talenten je onderscheidend vermogen maken?

1. Krijg inzicht in je talent

Er is een reden dat juist jij deze onderneming bent gestart of wil starten. Wat zijn je talenten en wat zijn je voornaamste drijfveren? Als je achter het antwoord kan komen op die vragen ben je al een heel stuk verder. Want daar waar je talent voor hebt en dat wat je drijft gaat als vanzelf en dat is waar jij goed in bent. De energie die daar bij vrij komt kan je goed gebruiken als ondernemer 😉 !

2. Durf te kiezen voor je talent

Het volgen van je talent geeft focus in je onderneming. Je wordt bekend met wat je doet en daar wordt je ook weer voor gevraagd. Zorg er dus voor dat je iets doet met je talent zodat je daar ook weer voor gevraagd wordt. Snap je het nog? Jouw talent geeft focus en doordat je er goed in bent wordt je er bekend mee en dus gaan mensen je voor je talent vragen. Zo houd je die energie gaande!

3. Zet andere talenten in

En daarmee bedoelen we andere mensen. Als ondernemer wordt er veel van je verwacht en eigenlijk moet je een manusje van alles zijn. Doe dat niet! Kies voor je talent en zet voor de activiteiten waar je iets minder talentvol in bent mensen in die daar wel talent voor hebben.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.